maandag 12 augustus 2013

de lavendeloogst en een weggevertje

Er groeit lavendel in de tuin van mijn ouders.  Vrolijk en vrij.  Massa's.
In de mijne groeit er een klein struikje lavendel - ook vrolijk en vrij, maar vooral nog heel eenzaam.
Er wordt aan gewerkt - met vallen en opstaan.

Ik bood dit jaar opnieuw mijn snoeidiensten aan in ruil voor hun lavendeloogst en het leverde dit jaar 1 en 1/2 doos en veel werk op. Woehoew!

lavendeloogst
lavendel
Ondertussen werd er ook gezocht naar andere toepassing om de lavendel te verwerken dan lavendelzakjes.  Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen lavendelzakjes werden gemaakt.

In plaats van te trakteren met de gebruikelijke taart, koekjes of snoepjes op het werk, fabriceerde ik kleine lavendelzakjes om uit te delen. 
En ik wil hier ook wel eens trakteren en ga dus iets weggeven. Het wat en het hoe, daar blog ik morgen verder over.
lavendel
Lavendelding

Lavendelolie
Lavendelolie in de maak
Lavendelzakjes
Lavendelzakjes

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen