dinsdag 29 januari 2013

De slak kreeg me te pakken

Toen ik me verdiepte in de activiteiten van mijn geheim vriendje eind vorig jaar, kreeg ik het plots in het snotje (toepasselijk slijmerig). Snail mail. Ik was op zoek naar toepasselijke cadeautjes op dit vlak, en sprong van de ene site naar de andere. De ene nog mooier dan de andere. Natuurlijk duurde het niet lang voor ik werd meegezogen en zelf begon uit te zoeken hoe je er aan kan beginnen.


Ik maakte een account aan op postcrossing.  Via deze site kan je postkaarten versturen en ontvangen.  Je kiest zelf hoever je hierin wil gaan.  C'est qui la fille probeerde dit al uitgebreid uit, als interesse hebt: lees hier.

Ik probeerde het zelf ook even uit, maar ik denk niet dat dit mijn ding is.  De meeste mensen verzamelen postkaarten en hebben specifieke wensen over wat ze willen krijgen.  Handgemaakt staat niet bovenaan hun lijstjes (voor zover ik ontdekte, natuurlijk).  Ik wilde wat dieper gaan en zocht nog verder.


En via deze kanalen vond ik wel enkele brievenschrijvende liefhebbers:

-via het forum van postcrossing
-via instagram
-via Penpal of the week
-actieve snailmailers met een blog kun je via hun blog zelf contacteren.

Zoek je meer mensen om mee te swappen, dan is swapbot misschien iets voor jou.  Daar heb ik zelf nog geen ervaring mee, wegens te weinig tijd. 

Als er iemand interesse heeft om een brieven uit te wisselen of om te swappen, stuur me een mail!
Dan spreken we af.

Nu alleen nog een paar brieven gaan neerpennen en geduldig wachten op de facteur!  (waar blijft hij toch)

Sending #snailmail!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen