woensdag 19 december 2012

Kadokoorts: Lotion Bars

Een lotion bar (geen flauw idee hoe je het in het Nederlands moet noemen).  Voor diegene die, net als ik, compleet uit de lucht vallen bij de naam lotion bar, even wat uitleg. Het lijkt op een stuk zeep, maar werkt als lotion.  Het is hard bij kamertemperatuur en begint te smelten door de warmte van je huid.  Zo kan je je huid gemakkelijk inwrijven.  Omdat het hard is, is het gemakkelijk mee te nemen in een doosje in je handtas, je zakken, op reis... Een stukje bodylotion of handcrème dus. 

Heel leuk om cadeau te geven EN gemakkelijk om te maken.

Het was wel even zoeken naar de ingrediënten: bijenwas, kokosolie en shea butter.  Ik gebruikte van elk 100 gr en liet het au-bain-marie smelten, daarna voegde ik er wat druppels etherische olie aan toe. Dan enkel nog in een vorm gieten en laten afkoelen.  Ik gebruikte een ijsblokvorm en liet ze afkoelen in de frigo (ergens las ik dat je ze best niet in de diepvries stopt).

Als je even googelt, vindt je heel wat recepten voor deze lotion bars.  Zo zien die van mij er uit...

Lotion Bars Eendjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten