woensdag 26 september 2012

Gaten recykleren

Ik recyKleer


Je hebt een probleem als je kleuter 's morgens aankondigt dat hij die broek niet wil aandoen omdat er een gaatje in zit.  Zeker als je ontdekt, na grondig onderzoek, dat er 8 exemplaren in zijn kast liggen met een gaatje.  (We hebben het geluk dat we massa's kledij cadeau krijgen van goeie vrienden met twee zonen)  Op school zijn mooie kleren absoluut niet belangrijk.  Speelkleren zijn een must.  En daar ben ik de laatste jaren meer en meer van overtuigd, aangezien ik iedere dag de bewijzen thuis zie komen bedekt onder verfvlekken, moddervlekken en gaten.  Zoals het hoort. Een kind moet zich goed vuil kunnen maken, zonder zich zorgen te maken over zijn kleren.  Daarom heb je dan ook een probleem als je kleuter kieskeurig wordt en kleren met vlekken en gaten weigert te dragen.

Tot nu toe behielp ik me met flockfolie, maar die methode werkt bij de meeste broeken niet lang.  Na een tijdje komt het weer los.  Ik kreeg ook een paar broeken met herstelde gaten, die opnieuw scheurden boven de herstelling zelf.

Dus maakte ik gebruik van drastische maatregels, een beetje tijd en een beetje recykleren.

Zie hier het probleem:
Gat
HET probleem




IMG_4189
Lijntjes trekken
IMG_4190
Stuk uitknippen
IMG_4191
Uitgeknipt stuk aftekenen op te recykleren bleker stuk jeans - 2 cm naadwaarde toevoegen aan bovenkant en onderkant + 1 cm aan zijkanten
IMG_4193
Op dezelfde wijze in elkaar naaien als het uitgeknipt stuk met gat
IMG_4195
goede kanten op elkaar + stikken
IMG_4197
bijna klaar
IMG_4198
Onderste stuk pijp aan naaien
IMG_4200
é voila - weer helemaal klaar voor een nieuw gat
IMG_4205
Eentje afgewerkt
IMG_4211
Nog 7...
 




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen