donderdag 19 april 2012

Appeltijtelijke appelkes

De voorbije week produceerde mijnen brother het ene na het andere stoffelijk voorwerp.
Eén thema lichtte ik eruit: appelkes:

Het alombekende appelke uit Ottobre.  Het appelke dat ik vorig jaar voor G maakte paste hem nog altijd wonderbovenwonder.  De andere hemdjes, die ik vorig jaar naaide, waren te klein.  Dus gebruikte ik nogmaals hetzelfde patroon - maat 104. Ik diepte, wegens geen zin in een- avonturentocht/hel-met peuter-naar-de-winkel, 2 gele en 3 blauwe gelijkaardige knopen uit mijn voorraad en was tevreden met wat ik zag.


Een Appelke Part van het Appelke
Het andere appelke: een Black Apple Doll. Ik was op zoek naar een leuk kraamcadeautje en zag dit wel zitten. (Bij Martha vindt je een tutorial.)

Heel simpel, vlug en leuk. Ideaal om restjes stof op te gebruiken. Ik maakte er direct 3 en verraste mijn oudste afstammelingen met een appeljongen en een appelmeisje.


Appelmeisje In de boom Appeljongen

5 opmerkingen:

  1. tof idee, dat van die knopen en je bent terecht tevreden met het resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk stofje ook! waar heb je dat gevonden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het stofje heb ik onlangs gekocht in Den Beer in Harelbeke.

      Verwijderen
  3. Leuk shirt en wat een geweldige poppen! Groetjes, Mij

    BeantwoordenVerwijderen