vrijdag 20 januari 2012

Zentangle

Mijn oudste krijgt een groeifeest dit jaar.  Dat krijg je als je je tanden verliest, je rokken maar net tot onder je poep meer komen,  je de krant kan lezen, je je eigen boterhammen kan smeren, je zonder steunwieletjes kan fietsen, bijna kan zwemmen ...  (heel veel mensen komen nu waarschijnlijk in aanmerking - ik zal er dus maar als je in het 1e leerjaar zit aan toevoegen)
Samen met de ouders van de kindjes van haar klas steken we een groeiproject in elkaar met als einde, voor wie het wil, een groeifeest thuis met familie en vrienden.

Ikzelf kreeg de taak om de kinderen uit te nodigen en zo kwam ik bij Zentangle terecht.  Veel zen kwam erbij mij niet van te pas, zentangle mag ik het dus waarschijnlijk niet noemen - dus laat ik maar droedelen zeggen.  Creatieve uitlaatklep nr 768 werd een feit.  Hier krijg je uitleg hoe je van start gaat.  Hier kan je ontdekken welke patronen je allemaal kunt gebruiken.  Je krijgt hele leuke resultaten - zeker eens proberen.
Voor mij is het een oefening om vertrouwen te hebben in mijn eigen creativiteit. 

De tweede zonnebloem heb ik gebruikt op de uitnodiging.  Op de achterkant stond de eerste opdracht: de bijgevoegde zonnebloemzaadjes laten groeien.


Zonnebloem 2 Zonnebloem 1

2 opmerkingen:

  1. Het idee van een groeifeest voor de hele klas vind ik geweldig. Onze neefjes hebben dat ook. Veel plezier bij de voorbereidingen.

    BeantwoordenVerwijderen