maandag 19 december 2011

Cadeautjes

En natuurlijk weer veel te laat aan begonnen: cadeautjes maken, nochtans één van mijn favoriete bezigheden..., maar mijn hoofd was er nog niet aan toe.  druk op het werk, dan was er secret santa, de sint, de kerstboom.  Dit wordt speedwerk, huishouden aan de kant schuiven en misschien toch hier en daar wat 'zeuren' en het oorspronkelijk plan verlaten door van zelfgemaakt naar zelfgekocht te gaan.  Kerstavond en -dag spenderen we met de familie en worden er cadeau's uitgewisseld.  Wij geven geen meer aan elkaar of aan de kinderen, aangezien ze genoeg cadeautjes krijgen (mijn moeder vindt 1 cadeau precies een beetje weinig, en voorziet er altijd een stuk of 4, in haar ogen kleine cadeautjes - om je een idee te geven: oh dat is mooi, dat neem ik mee voor E, ik heb nog niets voor G en A, oh hier nog iets voor E, nu moet ik nog voor de andere 2 een extra cadeau voorzien, oh en dit had ik nog liggen in mijn kast... - snap je het plaatje ;)).  We spenderen oudejaar met vrienden en dan spelen we secret santa - iedereen moet zorgen voor 1 cadeau voor iemand anders (kringloop, goedkoop of zelfgerecycleerd).  De namen kreeg ik zaterdag pas, dus (aaaaaaah) tijd tekort... - oh ja en ik moet nog een taart bakken voor kerstavond - waarschijnlijk 2 als ik kerstdag meereken, gelukkig heb ik vrijdag verlof.

De lijst:
- schoonmoeder: cadeau kopen (nog geen flauw idee wat)
- ouders (cadeau gekend, alleen nog kopen, misschien laatste gedeelte delegeren: broerlief???)
- zoonlief (cadeau gekend: kopen)
-schoonzus: nog geen flauw idee, kopen?  maken?  wat?
-broer: net een geniaal idee: deels kopen, deels maken - categorie: vlug en gemakkelijk

- klein meisje van 'beste maten': (cadeau gekend: deels maken, deels kopen)
-vriendin 1: 1 idee om te maken - nog verder nadenken
-vriendin 2: 1 idee om te maken - nog verder nadenken




Geen opmerkingen:

Een reactie posten