dinsdag 1 november 2011

De mosterdgele dikgeribde fluwelen broek met paarse paspel en groene knoop

Dochterlief heeft winterbroeken nodig.  De koude zal nu toch niet zo lang meer op zich laten wachten.  Niet dat ik erop zit te wachten, ik krijg al koude tenen als ik er alleen maar aan denk.

Eerst heb ik een broek afgewerkt die sedert vorig jaar half afgewerkt lag te wachten op wat doorzettingsvermogen: voilà: 2 exemplaren in de kast.

Ik wou wel eens een broek met rits en paspel uitproberen. Ik koos voor een patroon uit den Ottobre: 6/2010 Clarabella.  Een broek voor smalle kindjes (en smal zijn ze allemaal, die van mij) met olifantenpijpen.

De stof is een lap dikgeribde mosterdgele fluwelen stof, die ik een tijdje geleden mee bracht van de kringloopwinkel voor 1,5 euro (de rits heeft mij meer gekost dan de broek)


Voor de rits ging ik kijken bij twee tutorials:  deze van Spiegelstiksels en een videotutorial van Threadsmagazine. Voor de paspel: bij polkadotjes

De achterzakken en riemlusjes liet ik achterwege.

Dikgeribde fluwelen mosterdgele broek met paarse paspel en groene knoop - poep
Dikgeribde fluwelen mosterdgele broek met paarse paspel en groene knoop - voorkant






















en voilà: nu hebben we er 3

1 opmerking: