woensdag 31 augustus 2011

de cannasière oftewel de boekentas

In het begin van de zomer kwam ik hier en daar een boekentas tegen.  De rugzak van dochterlief eens goed bekeken en beslist om het ding versleten te noemen.  Dan kwam de vraag: zelf maken?  Kopen?  Zelf maken?  Kopen?  Maar daar houdt ge alleen uzelf mee voor de gek, want uiteindelijk weet ge toch ook dat ge één wil maken.

Ik heb een grotere versie van dit patroon gemaakt.  Mijn Frans weer boven gehaald en de handleiding gevolgd.  De onderkant en zijkanten heb ik wat oude t-shirt aan toegevoegd.  Maar daar heb ik het voor mezelf op het einde alleen maar lastig gemaakt.  De stof was zo dik dat het bijna niet meer te stikken was met mijn naaimachine.  Na veel gesleur en kapotte naalden kreeg ik hem dan toch in elkaar.  Hier ook nog een schoontje met een heleboel uitleg.




1 opmerking:

  1. Mooie boekentas is dat geworden! Ik weet niet of ik er de courage voor zou hebben...
    Leuke blog heb je ook zeg. En we hadden precies dezelfde inspiratie voor onze blognaam. Ik ga je volgen, ben benieuwd naar meer. Altijd welkom op mijn blogje:
    piepow.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen