woensdag 15 juni 2011

Pyjamabroek

Een pyjamabroek naaien met het gezelschap van 'Living Doll' in mijn hoofd, was niet hoe ik mijn avond had gepland, maar ik had niets te kiezen.  Amaai, wist ik veel dat ik de tekst zo goed kan meezingen (toch in mijn hoofd) Ik heb een tutorial gebruikt:  One size fits many baby/toddler-pj-pants - maat: 4 jaar - dus boven en onder wat extra voorzien.  Ik vind het wel een tof broekske - een variant op de 'monkeypants' die ik hier en daar al eens ben tegengekomen.  Ik weet niet of het door de muziek komt of doordat ik de broek persé wou af hebben (ik gok op het laatste), maar ik ben serieus de mist in gegaan op vlak van de logica. De ene pijp heeft heb ik de gele stof aangenaaid met de naden aan de binnenkant en de manchet met de naden aan de buitenkant en de andere pijp zitten de naden aan de buitenkant en de naden van de manchet zit aan de binnenkant.  (er zit toch nog ergens een beetje logica in)  Maar ik vind het niet erg (waarschijnlijk omdat ik te lui en te moe ben om het allemaal weer uiteen te halen)en beschouw het dan maar als proefmodel. Voor de broek heb ik een te grote t-shirt (van mij) en te kleine t-shirt (ook van mij) en nog een restje stof gebruikt voor de manchetten m.a.w. recyKleren! en nu blijkt dat geduld toch een schone deugd is en dat meten inderdaad weten is!  Boven kwam ik te veel uit - beneden ook (maar met mancheten is dat geen groot probleem) en vooraan moet ik nog wat innemen. De volgende keer werk ik voor het poepstuk ook zeker zonder naad.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten