maandag 23 mei 2011

Een gevuld weekend

 

Dit weekend heb ik vlug een short in elkaar genaaid.  Voor de stof heb ik een oud hemd gebruikt van de papa.  De borstzakken werden poepzakken met een gestempelde tractor op.  Ik ben er nu al zeker dat de zoon zijn broek achterstevoren zal willen dragen. Gelukkig zijn we ruimdenkend op dat vlak.

Terwijl ik over de naaimachine gebogen zat (allez erover is veel gezegd gezien mijn aantal lengtemillimeters, eerder eronder) kwam dochterlief om de haverklap het uur vragen.  Want zaterdagavond was haar allereerste balletoptreden.  Na een twintigtalkeer vragen was het tijd om te vertrekken richting podium.   Daarna volgde een avondje dans...

Zondag beloofde een rustige dag te worden tot ik een aankondiging ontdekte voor De Vitrine.  We lieten de jongens thuis en vertrokken richting Brugge.  

De buit: een stofke, een stofke, een stofke en een stofke.  Het plan is om hiermee nog wat hemdjes te maken en een rokje (zie lager).

De keuze van lief dochtertje:

Moet ik mij nu zorgen beginnen maken?  Toen ze de stof koos, had ik zo mijn twijfels.  Maar hoe meer ik er naar kijk, hoe leuker ik ze vind.  Niet direct stof voor een 6-jarige prinsesje, maar allez ze mocht zelf kiezen.

 
 

 Ik heb er deze morgen vlug een rokje van gemaakt.  Eentje zoals deze hier


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen