vrijdag 19 februari 2010

Wasco's recycleren




De laatste tijd heb ik het nogal druk gehad. Nieuwe job, ons derde kindje is op komst. Mijn creatieve kant stond een tijdje op een laag pitje, maar de laatste maanden ben ik weer volop aan het snuisteren en uitproberen. Mijn man wordt er horendol van. In onze woonkamer ligt er altijd wel iets waar ik mee bezig ben...

Ben op een heleboel engelstalige tutorials gestoten om wasco's te recycleren en wou dit zelf ook uitproberen... Hierboven het resultaat en onder verschillende links naar de tutorials. Het is heel simpel. Het deed me een beetje denken aan kaarsen gieten.

Ik heb verschillende blikjes gevuld met stukjes wasco van een bepaald kleur. De blikjes op een bakplaat in de oven gezet en de wasco een twintigtal minuutjes laten smelten op 100° C. Ik heb een leuke ijsblokjesvorm gevonden met eendjes. Vind het verbazingwekkend dat deze vormen tegen de hitte bestemd zijn. Ik heb eerst geprobeerd om de vorm te vullen met stukjes en direct in de oven te stoppen. Maar dan kreeg ik na het afkoelen een laag ongekleurde wasco bovenaan de vormpjes. Dat was niet wat ik wilde, daarom ben ik overgeschakeld naar het laten smelten in de blikjes en het overgieten in de vorm. Je kan de mal zo laten afkoelen ofwel, als je een staat te trappelen van ongeduld naar het resultaat (zoals mijzelf :D), de mal een kwartiertje in de diepvries stoppen. √© voil√†...

Tutorial van
Zakka
Chica and Jo
Instructables
Make and takes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten