dinsdag 14 april 2009

Waarom?

Ons vier jaar oude meisje is een nieuwe fase ingegaan. Opeens was de vraag WAAROM in elke zin aanwezig. Uit het leven gegrepen: Mama, mag het zwembad buiten? Neen, het is nog te koud. En daar was ze: WAAROM? Het is nog lente - WAAROM - het is nog geen zomer - WAAROM is het nog geen zomer - de zon staat nog te ver van de aarde - WAAROM? enz enz
Ik moest op een bepaald moment tweemaal nadenken over de meest voor de hand liggende dingen. Volgens mij is dit eerder een test om na te gaan hoeveel fantasie mama's hebben. Want wat antwoord je op volgende vragen: Wat is er met papa? Hij heeft pijn aan zijn knie - Waarom? (dit is nog eenvoudig) Hij is met zijn knie tegen de kast gelopen. Waarom? Dat moet je aan papa vragen (Ik kan nu eenmaal geen gedachten lezen en ik dacht dat ik ervan af was, maar neen...) Waarom?

1 opmerking:

  1. Hello! Thanks for adding me to your blog roll - I've got you on mine too now. I've been looking at your photographs today and they are beautiful. Unfortunately for me I don't speak Dutch, but I will visit often for the visual inspiration!

    Jen/stitches and tulips

    BeantwoordenVerwijderen